Polityka prywatności KLAMKA LEGAL

Postanowienia ogólne

Celem niniejszej Polityki Prywatności jest szczegółowe opisanie w jaki sposób KLAMKA LEGAL pozyskuje, gromadzi i wykorzystuje informacje przekazane przez Użytkowników strony www.klamkalegal.pl w tym dane osobowe.

Administratorem serwisu www.klamkalegal.pl jest KLAMKA LEGAL Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Klamka, adres: ul. Za Łąkami 3 lok. 86, 02-798 Warszawa, NIP: 1251518692 („Kancelaria”).


Ochrona danych osobowych

Kancelaria pozyskuje dane osobowe za pośrednictwem strony internetowej zgodnie z właściwymi przepisami wydanymi na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy UE L 119, 04/05/2016, s. 1-88) (dalej: „RODO”).

Kancelaria dba o ochronę praw i wolności osób, które przekazały dane osobowe. Korzystanie ze strony internetowej w podstawowym zakresie nie jest uzależnione od przekazania Kancelarii danych osobowych. Jakiekolwiek przekazanie danych osobowych Kancelarii jest dobrowolne, niemniej jednak korzystanie z niektórych funkcjonalności strony www.klamkalegal.pl wymaga podania niektórych danych osobowych w zakresie w jakim jest to niezbędne dla prawidłowego i efektywnego świadczenia usług przez Kancelarię. Kancelaria dokłada wszelkich starań w celu zachowania danych osobowych Użytkownika w tajemnicy, przez wprowadzenie rozwiązań mających na celu zapewnienie, że dane osobowe Użytkowników będą przechowywane w sposób bezpieczny, nienaruszony i poufny.

Niemniej jednak Użytkownik powinien mieć świadomość, że korzystanie z Internetu nie gwarantuje absolutnego bezpieczeństwa lub nienaruszalności danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem Internetu


Administrator danych

W chwili przesłania danych osobowych na stronie www.klamkalegal.pl Kancelaria staje się ich administratorem w rozumieniu RODO.

Dostęp do danych osobowych Użytkowników przyznajemy wyłącznie tym pracownikom lub partnerom i współpracownikom, którym wiedza ta jest niezbędna jest do zapewnienia wsparcia w zakresie realizacji zleceń Użytkowników dotyczących usług oferowanych przez Kancelarię.

Kancelaria wdrożyła procedury w zakresie zabezpieczenia i użytkowania danych osobowych.

 

Zakres i cel gromadzenia danych osobowych

Cel: Kontakt z Użytkownikiem

W sytuacji, gdy Użytkownik zdecyduje się na wypełnienie formularza kontaktowego znajdującego się w serwisie www.klamkalegal.pl i świadczenie przez Kancelarię usługi polegającej na skontaktowaniu się z tym Użytkownikiem, Kancelaria będzie wymagała podania określonych informacji. Informacje te mogą obejmować następujące dane osobowe: imię, numer telefonu oraz adres IP. Kancelaria może również wymagać podania dalszych informacji w celu usprawnienia świadczonych usług. Informacje są uzyskiwane wyłącznie od Użytkowników za pośrednictwem formularzy, a także poprzez inne informacje podawane przez Użytkowników w toku korzystania z serwisu www.klamkalegal.pl.

Podstawa prawna:
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – informacje niezbędne do świadczenia usług lub podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy.

Cel: Informacje statystyczne związane z funkcjonalnościami serwisu www.klamkalegal.pl

W celu ulepszenia funkcjonowania serwisu Kancelaria przetwarza dane dotyczące Użytkowników w serwisie, w szczególności zaś dane dotyczące odwiedzonych podstron, częstotliwości i czasu trwania pobytu na stronach serwisu oraz podjętych działań.

Podstawa prawna:
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – informacje uzasadniające prawny interes Kancelarii polegający na ułatwieniu świadczenia usług drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności serwisu.

 

Udostępnianie danych osobowych

Kancelaria może udostępniać dane osobowe Użytkowników podmiotom współpracującym. Podmiotem współpracującym może być zarówno podmiot powiązany osobowo lub kapitałowo z Kancelarią jak również podmiot zupełnie niezależny. Przekazywanie danych może nastąpić wyłącznie w celu prawidłowego wykonania usług świadczonych przez Kancelarię. Przykładowo podmiotami, które mogą mieć dostęp do danych osobowych Użytkowników są współpracujące kancelarie prawne w tym radcowie prawni i adwokaci współpracujący w ramach umów z Kancelarią, firmy dostarczające rozwiązania informatyczne i teleinformatyczne.

Świadczenie przez Kancelarię usług na rzecz Użytkowników może wymagać przekazania danych osobowych innym podmiotom świadczącym usługi na rzecz Kancelarii, w tym podmiotom mającym swoją siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.

W takiej sytuacji Kancelaria zabezpieczy interesy swoich Użytkowników poprzez dodanie w umowach z takimi podmiotami odpowiednich klauzul umownych, przyjętych przez Komisję Europejską. Kancelaria udostępnia dane osobowe Użytkowników, gdy na podstawie obowiązujących przepisów prawa i w zakresie przewidzianym tymi przepisami zwrócą się o nie organy administracji publicznej, sądy, komornicy lub organy ścigania. Dane te są jednak udostępniane jedynie pod warunkiem, że w żaden sposób nie naruszają tajemnicy zawodowej.

 

Czas przetwarzania danych osobowych

Kancelaria przechowuje dane Użytkowników przez okres świadczenia usług na ich rzecz. Po rozwiązaniu Umowy Kancelaria przechowuje dane Użytkowników przez okres 6 lat od wygaśnięcia stosunku umownego dla celów rozpatrywania skarg i reklamacji oraz innych potencjalnych roszczeń zgłaszanych przez Użytkowników. Dane Użytkowników i innych osób mogą być przechowywane przez Kancelarię przez czas odpowiadający cyklowi życia zapisanych na ich urządzeniach plikach cookie.
Dane podane na formularzu kontaktowym, w przypadku nienawiązania współpracy z Kancelarią, są usuwane w terminie 1 miesiąca od ustania kontaktu z osobą, której dane dotyczą.

 

Prawa Użytkowników.
Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec wykorzystania danych
Zgodnie z art. 21 RODO osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Kancelarii nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

 

Prawo ograniczenia przetwarzania danych

Zgodnie z art. 18 RODO osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Kancelarii ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach: osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Kancelarii sprawdzić prawidłowość tych danych; przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; Kancelaria nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Kancelarii są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą.

 

Prawo dostępu, sprostowania i usunięcia informacji

Zgodnie z art. 15 RODO osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od Kancelarii potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz wskazanych w tym przepisie informacji obejmujących m.in. informację o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, planowanym okresie przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu.
Art. 16 RODO stanowi, że osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Kancelarii niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
Zgodnie z art. 17 RODO osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Kancelarii niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a Kancelaria ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna ze wskazanych w tym przepisie okoliczności m.in. gdy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane.

 

Prawo do przenoszenia danych

Zgodnie z art. 20 RODO osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Kancelarii, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych.

Prawo do cofnięcia zgody w przypadku, gdy Kancelaria będzie przetwarzała dane osobowe w oparciu o zgodę. Zgoda może być cofnięta w dowolnym momencie i w dowolny sposób, lecz cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Prawo do niepodlegania decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu i wywołuje skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływa na osobę, której dane dotyczą.
Zgodnie z art. 22 RODO osoba, której dane dotyczą, ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec tej osoby skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nią wpływa. Przedmiotowe nie ma zastosowania, jeżeli ta decyzja: (a) jest niezbędna do zawarcia lub wykonania umowy między osobą, której dane dotyczą, a administratorem; (b) jest dozwolona prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, któremu podlega administrator i które przewiduje właściwe środki ochrony praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów osoby, której dane dotyczą; lub (c) opiera się na wyraźnej zgodzie osoby, której dane dotyczą.

 

Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
Wszelkie zgłoszenia dotyczące zasad pozyskiwania i przechowywania danych osobowych należy przesyłać pod adres: office@klamkalegal.pl. W zgłaszanych wnioskach Użytkownik powinien wskazać swoją tożsamość w sposób umożliwiający Kancelarii przeprowadzenie zidentyfikowanie Użytkownika.


Ciasteczka – pliki cookie

Kancelaria używa plików cookie do gromadzenia informacji. Pliki cookie to niewielkie pliki danych, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym (dysku twardym) Użytkownika serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych serwisu. Pliki cookie zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Kancelaria wykorzystuje pliki cookie w następujących celach:
Dostarczenie Użytkownikowi dogodniejszego i efektywniejszego korzystania z serwisu www.klamkalegal.pl,
Dostosowanie zawartości serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania z serwisu,
Pliki cookie pozwalają również rozpoznać urządzenie z jakiego korzysta Użytkownik i następnie wyświetlić zawartość serwisu w sposób dopasowany do urządzenia i potrzeb Użytkownika,
Badania aktywności Użytkowników portalu – dane w tym zakresie zbierane są w postaci zanonimizowanej w formie zagregowanych statystyk. Dane te pozwalają Kancelarii poznać sposób w jaki Użytkownicy korzystają z serwisu i na tej podstawie usprawniać jego funkcjonalności jak również pozyskiwać informacje o źródłach z których użytkownik wszedł na stronę serwisu. Ciasteczka są wykorzystywane przez wiele serwisów internetowych. Każdy użytkownik Internetu może wybrać czy i w jaki sposób pliki cookie będą akceptowane. Zmian w takim zakresie dokonuje się w ustawieniach przeglądarek internetowych.

Jeśli Użytkownik zdecyduje się na wyłączenie plików cookie w swojej przeglądarce internetowej to dostęp do niektórych funkcjonalności serwisu www.klamkalegal.pl może być niemożliwy.

Serwis www.klamkalegal.pl stosuje cookie stałe (ang. Persistent cookies), które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach tych plików, lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika. Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookie w urządzeniach końcowych ich użytkowników. Ustawienia te mogą zostać w każdym czasie zmienione, również w taki sposób, aby blokować automatyczne obsługę tych plików, albo każdorazowo informować użytkownika o zamieszczeniu pliku cookie na jego urządzeniu końcowym.

Szczegółowe informacje o możliwościach i sposobach obsługi plików cookie – ich wyłączania, blokowania i usuwania dostępne są w ustawieniach oprogramowania konkretnych przeglądarek internetowych.

Niedokonywanie przez użytkowników zmian w ustawieniach przeglądarek internetowych jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na zapisywanie plików cookie w ich urządzeniach końcowych. Więcej informacji na temat plików cookie jest dostępnych na stronach internetowych: www.wszystkoociasteczkach.pl, www.aboutcookies.org lub w zakładce „Pomoc” w menu większości przeglądarek internetowych.

Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy wyłącznie wykorzystywania ciasteczek funkcjonujących w serwisie www.klamkalegal.pl i nie odnosi się do wykorzystywania plików cookie przez inne witryny internetowe.


Odnośniki do innych stron internetowych

Mając na względzie wygodę Użytkowników serwisu www.klamkalegal.pl w serwisie mogą być zamieszczone odnośniki (linki) do innych stron internetowych. Kancelaria nie dokonuje przeglądów zawartości tych stron, nie przeprowadza kontroli ani nie monitoruje praktyk w zakresie polityk prywatności dostępnych na tych stronach. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za działania witryn i serwisów prowadzonych przez osoby trzecie. Kancelaria zachęca Użytkowników do zapoznania się z treścią polityk prywatności umieszczonych na stronach podmiotów partnerskich i współpracujących z Kancelarią, w szczególności jeśli za ich pośrednictwem gromadzone są dane osobowe Użytkownika.

 

Postanowienia końcowe

Kancelaria zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w niniejszej Polityce w każdym czasie. Zmiany dokonywane są poprzez zamieszczenie nowej treści Polityki prywatności w serwisie i obowiązują od momentu ich opublikowania.

Korzystanie z serwisu jest równoznaczne z akceptacją treści niniejszej Polityki. W przypadku, gdy Użytkownik nie wyrażał zgody na treść niniejszej Polityki, Kancelaria nie będzie świadczyła usług na rzecz takich Użytkowników, a Użytkownik lub inna osoba powinna zaprzestać korzystania z serwisu.

Wszelkie spory dotyczące niniejszej Polityki nierozwiązane polubownie, będą rozpoznawane przez właściwe miejscowo i rzeczowo sądy.